Birourile viitorului se aleg chiar acum. Nu pierde ocazia nici tu!

În 2020, pandemia a adus piață imobiliară de birouri din România pe un trend general negativ. 

Cererea și oferta de birouri rămân la cote înalte în orașele dezvoltate ale țării 

Totuși, creșterea spațiilor libere de tip office nu a condus și la o scădere masivă a tarifelor de închiriere, mai ales în zonele bune. Așa s-a întâmplat nu doar în București, dar și în anumite birouri de închiriat Timișoara sau din alte zone foarte dezvoltate economic, deși în unele cazuri a fost totuși posibil ca să se observe o scădere de peste 10% în ceea ce privește valoarea chiriilor practicate pe piața imobiliară de profil.

În același timp, în următorii ani, ne putem aștepta la o concurență sporită între companiile care doresc birouri moderne, de clasa A.

O astfel de modificare a condițiilor pieței va fi un catalizator suplimentar pentru schimbări calitative ale ofertei și pe piața imobiliară de birouri de închiriat Cluj și un factor pentru transformarea accelerată a modelelor de afaceri implementate de jucătorii dintr-un sector economic sau altul.

Chiar și înainte de începerea pandemiei, companiile au încercat ca să își optimizeze costurile la maxim: au redus spațiul de birouri recurgând de multe ori mai degrabă la munca prestată de la distanță de către angajați.

În plus, în ultima perioadă se constată totuși o creștere relevantă a cererii de birouri flexibile. Nu este de mirare, având în vedere perioadele de carantină de care timișorenii, ca să dăm un singur exemplu, au avut parte.

Categoric, munca la distanță a schimbat rolul biroului în viața companiilor: dintr-un loc unde angajații doar lucrau, uneori și 10-12 ore pe zi, s-a transformat în cel mai bun caz într-un loc al întâlnirilor periodice cu un număr mic de persoane, într-un fel de centre informaționale, decât în acele spații office de odinioară, unde se desfășurau activități zilnice în cadrul unui program complet. 

Ce se preconizează în materie de spații office în viitorul apropiat? 

În plus, antreprenorii au mai avut de-a face și cu o altă provocare majoră: intrarea pe piața muncii a noilor generații Y și Z, realitate care a dat naștere inclusiv unui nou tip de clădire de birouri. Acum trendul este de a se cere mai ales diverse spații informale, extrem de flexibile la schimbările rapide din societate.

Respectarea principiilor eco-friendly în materie de clădiri de birouri, crearea de condiții confortabile pentru angajați este acum factori importanți atunci când se aleg spațiile office ale viitorului.

În același timp, piața imobiliară de birouri nu a rămas departe nici de cel mai puternic factor de schimbare, digitalizarea, pe care o experimentează acum întreaga economie mondială.

Una dintre tendințele cheie este introducerea elementelor sistemului de birou inteligent. Acestea sunt din ce în ce mai utilizate în gestionarea spațiului office și a serviciilor pentru chiriași. Vrem sau nu, inteligența artificială va influența puternic viețile noastre la munca și acasă în anii ce vin. Nu putem evita acest lucru nici măcar în România, unde oamenii, chiar dacă nu recunosc, rămân destul de tradiționaliști (mai ales generațiile născute anterior anului 2000).

Sistemele inteligente de birou sunt implementate cel mai activ, conform spuselor specialiștilor, de către companiile de tehnologie și de către acelea financiare care, mai devreme decât altele (adică anterior declanșării crizei sanitare mondiale), s-au concentrat pe modele de afaceri bazate pe digitalizarea proceselor cheie de afaceri.

Pe de altă parte, apar din ce în ce mai multe proiecte care se concentrează pe câte o nișă îngustă, extrem de specifică. Unele dintre ele sunt veritabile hub-uri, spații destinate unui anumit segment de companii, în timp ce altele sunt reconstruite într-un format corporativ, adaptându-și spațiul pentru o anumită companie.

Viitorul ne va surprinde, tocmai de aceea ca antreprenor ar trebui ca să te sfătuiești cu cei mai buni experți imobiliari despre ce merită să alegi ca spații de lucru pentru personalul tău angajat.  Îi găsești la Activ Property Services. Contactează-i chiar acum!

Gedave

Articol mai vechi

Totul despre sloturile cu jackpot

Urmatorul articol

3 accesorii esențiale în garderoba unui bărbat

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *